עיגולים – ביטוח ופיננסים

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא כלי חיסכון שמשלב חסכון לצד יכולת משיכת כספים בלי הגבלה. תכונותיה הייחודיות של 'קופת גמל להשקעה' מספקות את האפשרות של חיסכון זמין לכל מטרה ובנוסף, עתודה פיננסית לתקופת גמלאות. למעשה, כל אזרח רשאי להפקיד לקופת גמל עד סכום תקרה של כ- 76,449.63 ₪ מדי שנה (נכון לשנת 2023). הכסף נזיל וזמין למשיכה בכל עת ובהיעדר קנס. מטרת קופת הגמל להשקעה, היא לספק לכל אדם אפיק חסכון ייחודי בארסנל אמצעי החיסכון הקיימים, שחשוף לשוק ההון ומהווה חלופה נוספת לפיקדון ותכנית חסכון שהבנק מציע, בריבית נמוכה.

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?
קופת גמל להשקעה תתאים למעשה לכל אדם, לרבות משפחות עם ילדים, מאחר והיא ניתנת לפתיחה ולהשקעה עבור כל ילד. היא תתאים לכל מי שהנזילות משמעותית עבורו ולכל מי שאין סכום גדול שפנוי לחיסכון או את היכולת להפקיד מדי חודש סכום קבוע. יש מי שעושה שימוש בקופת גמל עבור השקעה להגדלת החיסכון הפנסיוני שלו, מתוך כוונה שלקראת הפרישה יעביר את החיסכון לקופת גמל משלמת לקצבה וימשוך את הכסף כקצבה בהיעדר מס.

מרגיע לדעת שיש אפשרות למשוך כסף מקופת גמל להשקעה בכל רגע נתון בלי שנצטרך לשלם על זה קנס. הכסף זמין לכל צורך ואפשר לעשות בו שימוש למטרות שיפוץ הבית, רכישה של רכב, לימודים לילדים, סגירה של חוב או כל הוצאה שמגיעה לפתע בלי שציפינו לה.

היתרונות של קופת גמל להשקעה
מאחר שקופת גמל להשקעה הינו סכום כסף שמאפשר משיכה לעומת קופת גמל לקצבה, יש שיעדיפו שני סוגי חיסכון – חיסכון נזיל לצד חיסכון לקצבה. קופת גמל לקצבה מאפשרת תכנון מס על ידי ירידה במדרגות המס מהכנסות פטורות, בעוד שקופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות כספית עבור מנעד צרכים.

הגדלת הקצבה של מי שפרש לגמלאות – פטור ממס לכל מי שהגיע לגיל פרישה וימשוך את הכסף כקצבה. פטור זה יהווה שינוי מהותי ברמת החיים של הפורש.

גמישות בהפקדת כספים – כסף יופקד לקופת הגמל להשקעה בתשלום שנתי אחד או באמצעות סכום קבוע מדי חודש. סכום ההפקדה המינימלי משתנה בהתאם לכל חברה שמנהלת את הקופה.

תשלום מס רווח הון רק בעת המשיכה – יתרון משמעותי שמאפשר לשנות אפיקי השקעה בהתאם לכל צורך. ניתן לבחור כמה וכמה מסלולים שונים במקביל וכך לפזר את הסיכון. במידה ורוצים להעביר את קופת הגמל להשקעה לבית השקעות אחר, ניתן לעשות זאת תוך שמירה על כל הזכויות ומבלי לשלם מס.

הלוואה בתנאי ריבית אידיאליים – אחרי שנצבר סכום גדול בקופת הגמל להשקעה, לא חייבים למשוך את הכסף. יש בתי ההשקעות שיבקשו לתת לכם הלוואה אטרקטיבית עם החזרים לתקופה של שבע שנים. היתרון הוא שתוכלו להמשיך לחסוך ולהשקיע את הכסף, לצד החיסרון שהמשיכה של הכסף מקופת הגמל תוגבל בסכום עד שתוחזר כל ההלוואה.

היכן תבחרו לעשות קופת גמל להשקעה?
יש מספר גורמים שכדאי להתחשב בהם בזמן בחירת קופת גמל לרבות – מוניטין של החברה המנהלת, תשואות, דמי ניהול, התאמה לצרכי הלקוח ורמת החשיפה לסיכון.
תשואות – הצלחה עקבית לפחות לחמש שנים תהווה התנהלות נבונה של מנהלי קופת הגמל מול השוק המשתנה.
דמי ניהול – תשלום דמי ניהול המרבי הינו 4% מסכום כל הפקדה וכן 1.05% מסכום הצבירה השנתי שנחסך. על ידי השוואה בין בתי השקעות תוכלו למצוא את דמי הניהול הנמוכים וכך להגדיל את החיסכון.

אצלנו בסוכנות עיגולים נשמח לסייע בבחירת קופת גמל במסלול ההשקעה הכי נכון הכי כדאי עבורכם! נסביר לכם אודות המסלולים השונים ונתאים לכם את המסלול בצורה פרטנית לפי כל צורך שלכם, מאפיין השקעה וחיסכון.

צרו קשר ונחזור בהקדם